Sunday, October 9, 2016

Masalah CikTi Memerintah Rumah

Assalamualaikum..

Pernah ada masalah cikTi main aci ligan masa anda tengah tengok tv? Pernah alami masa sukar tidur apabila cikTi merayap dalam bilik tidur? Jika jawapan anda YA, anda wajib baca ini! Huhuhu..

Gila hang, tikus kot.. Tak geli? Warna hitam, kelabu melintas laju tak tengok orang. Silap haribulan naik atas badan cek oiii.. Nak? Takmau laa aku..

Dah, aku nak cerita cara mengatasi. Sebenarnya, banyak jugak aku jumpa cara nak atasi masalah tikus bila cari kat Google ni. Dahhh.. Dah try semua.. Lada hitam la, kulit durian la. Apa benda lagi laa.. Tak menjadi.

Hang tau? Tikuih la ni berani cerdik tahap apa aku pun taktau laa... Pasang perangkap, letak lauk sedap pun tak masuk aih.. Dia dok pi cari kot lain. Lauk depan mata pun buat taktau, dia tau kata perangkap kot noh. Tikus pun tau kata perangkap. Tapi hang manusia hat lagi sempurna pun boleh terpedaya dengan perangkap manusia lain. MLM la, skim piramid la, seminar keusahawanan la. Apa lagi? Lepastu kalut la buat report polis la, viral la. Hmm, elok berguru dengan tikus la. Ehhhh....?

Aku nak cerita pasai satu benda yang murah dipasaran sekarang yang boleh membantu hilangkan tikus. IKLAN SERIUS. Betui, aku dah try. Siap ada testimoni lagi.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Ninnnn diaaaaaa baQ hiangg...
.
.
.
.
.
.
.

Gam tikus!
 Mujarab kalau kena syarat diaaa... Sungguh. Tu dia, cop DIY membuktikan aku pelanggan setia MR DIY. Huhuhu.. Pi beli sebuku dulu. Try.. Cara nak guna, hang kena usha dulu tang mana cikTi suka lalu. Sebab bila hang letak, dan dia lalu. Dan PPAP!!! Pen Apple.. Ughhhh~~ PenApple . Ok dak.. Bila dia lalu atas gam tu, dia melekat dan terlekat di situ. Faham? Nak kena lukis gambar rajah ka lagu mana ni? Emmm...

Kat belakang tu ada arahan. Tak faham, mohon gugel transelit

Gini la rupa dia. Yang kat tengah tu macam penghadang tak bagi melekat sesama mereka.

Dia gerenti hang puas hati! Gituuu..

Aku beli yang ni dekat MR DIY. Masa tu harga RM2.30, tapi baru-baru ni aku pi nak beli tengok harga RM2.50 .. Jenama lain kot.. Huhuhu.. Benda ni merata ada. Kat kedai ECO RM2 pun ada. Yang ada masalah banyak tikuih tu, pi beli 5 buku, balik bukak bagi tikuih baca. Bagi faham bahasa. Tapi, kalau tak faham dia jadi macam kat bawah ni. Lemah semangat jangan tengok
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Tepi dia tu tulang ayam. Umpan bagi naik atas tu. Kohkohkoh!
Jadi, itu la testimoni yang aku cakap tadi. Em, tak begerak pi mana dah aih... Duk diam disitu menyedari akan kesilapan lalu. Tapi, kadang-kadang tak kena tikus. Cicak yang penuh kat gam tu. Haih laa... Baca la dulu sebelum nak lintas. Haa, lepas dah kena tu, lipat pi buang la. Jangan tunggu ada ulat baru gedik-gedik nak buang.

Kesimpulan yang bersimpul, kepada sesiapa yang ada masalah cikTi mohon try la. Tak salah, kurang modal. Penyelesaian yg kurang belanja. Gituu. Tapi kalau tikus sebesar kucing, mohon tanam diri anda. TQ



5 comments:

  1. harapnye menjadilah walaupun post ni dah 4 tahun berlalu.

    ReplyDelete
  2. Harap menjadi lah walaupun post ni dah 5 tahun berlalu

    ReplyDelete
  3. Harap menjadilah walaupun post ni dah 6 tahun berlalu

    ReplyDelete
    Replies
    1. walaupon dah berlalu, sat gi nak pi tesco beli kat mrdiy sana. sakit hati tikus lalu masa tgh masak. takkan nak berkelentang kentung masak bagi jiran tahu ngan tikus tahu aku kat dapor nih,baru dia tak keluar kan >< hahaha

      Delete
    2. Harap menjadilah walaupun post ni dah 7 tahun berlalu

      Delete